דגשים בחוויית משתמש לאתרים

Web design software

חווית משתמש (UX) מתמקדת בהבנה עמוקה של המשתמשים – הצרכנים. מה הם זקוקים או מחפשים. מה הם מעריכים מה היכולות וכן המגבלות שלהם. תוך כדי לקיחה בחשבון של המטרות והיעדים העסקיים של האתר. 

שיטות עבודה מומלצות של UX ממקדמות את שיפור איכות האינטראקציה של המשתמש ותפיסותיו לגבי המוצר המוצע באתר וכל שירות הקשור באינטראקציה זו.

גורמים המשפיעים על UX

בליבת ה-UX היא להבטיח שהמשתמשים ימצאו ערך במה שאתה מספק להם. כדי שתהיה חווית משתמש משמעותית ובעלת ערך, המידע ודרך הצגתו באתר חייבים להיות:

שימושיים: התוכן צריך להיות מקורי ולמלא צורך.

שמיש: האתר חייב להיות קל לשימוש.

רצוי: תדמית, זהות, מותג ואלמנטים עיצוביים אחרים משמשים כדי לעורר רגש והערכה.

ניתן למצוא: התוכן צריך להיות ניתן לאיתור באתר ומחוצה לו

נגיש: התוכן צריך להיות נגיש לאנשים עם מוגבלויות.

אמין: על המשתמשים לסמוך ולהאמין במה שנאמר להם. 

למה? מה? איך?

תחום חווית המשתמש הוא תחום צומח שעדיין מוגדר מאוד. על-כן בקורס עיצוב אפיון ובניית אתרים ישנה התייחסות רחבה לתחום זה. מעצבי חוויית משתמש לוקחים בחשבון את הסיבות לחיפוש מוצר/מידע, מה מחפשים במוצר עצמו, כיצד למשוך את העין ומה המידע שיכול להוביל בסופו של דבר לצריכה של המוצר, על ידי שימוש נכון באלמנטים באתר האינטרנטי. 

כמעצב חווית משתמש, אתה צריך לשקול את למה, מה ואיך של השימוש במוצר. 

הלמה כרוך במניעים של המשתמשים לצריכת/אימוץ מוצר. בין אם הם מתייחסים למשימה שהם רוצים לבצע איתו או לערכים והשקפות שמשתמשים מקשרים לבעלות ושימוש במוצר. 

המה מתייחס לדברים שאנשים יכולים לעשות עם מוצר – הפונקציונליות שלו. מה יהיה הגורם המשכניע לצריכת המוצר באופן מקורי, שימושי ונכון.

לבסוף, האיך מתייחס לעיצוב הפונקציונליות בצורה נגישה ונעימה מבחינה אסתטית. 

מעצבי חווית משתמש מתחילים עם למה לפני שהם קובעים את מה ואז, לבסוף את האיך, כדי ליצור מוצרים שמשתמשים יכולים ליצור איתם חוויות משמעותיות. 

עיצוב חוויית המשתמש כשמו, כן הוא – מתמקד במשתמש

מכיוון שתחום עיצוב חווית משתמש מקיף את כל המסע שהמשתמש עושה החל מחיפוש במנועי חיפוש ועד לשיטוט באתר האינטרנט מעצבי חוויית המשתמש מגיעים ממגוון רקעים שונים כגון: עיצוב חזותי, תכנות, פסיכולוגיה ועיצוב אינטראקציה. 

כדי לעצב עבור משתמשים אנושיים פירוש הדבר שאתה צריך לעבוד עם מערך ידע רחב לגבי נגישות והתאמה למגבלות פיזיות של משתמשים פוטנציאליים רבים. 

המשימות האופייניות של מעצב UX משתנות, אך לרוב כוללות מחקר משתמשים, יצירת פרופילים, תכנון אינטראקטיבי וכן בדיקת עיצובים שונים. משימות אלו יכולות להשתנות מאוד מארגון אחד למשנהו, אך הן תמיד דורשות מהמעצבים להיות סנגורם של המשתמשים ועל-כן להשאיר את צרכי המשתמשים במרכז כל מאמצי העיצוב והפיתוח. 

זו גם הסיבה שרוב מעצבי ה-UX עובדים בצורה כלשהי של תהליך עבודה ממוקד משתמש, וממשיכים לתעל את המאמצים המושכלים שלהם עד שהם מטפלים בכל הנושאים הרלוונטיים וצרכי ​​המשתמש בצורה מיטבית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן